Lietuvos kaimo turizmo asociacija praeitą savaitę organizavo baigiamąjį renginį nariams, kurio metu kalbėjome apie gastronominį turizmą ir lietuviškus skonius. Konferencijoje „Lietuviško vietinio maisto kultūra - ar nesame pasiklydę Europoje?“ dalyvavo gastronomijos, turizmo ir rinkodaros ekspertai bei mūsų nariai, kurie pasidalino patirtimi vietinio maisto srityje.
Beata Nicholson, “Beatos virtuvė” laidos vedėja ir kulinarinių knygų autorė, teigė, jog Lietuva yra labai skani - kiekvienas esame ir galime būti savo vietos maisto herojus bei kvietė atrasti savo išskirtinumą, pasidalino patarimais, kaip ieškoti ir vystyti receptus bei skonius kaimo turizmo sodybose. Simonas Rudaminas, turizmo rinkodaros specialistas, taip pat pabrėžė virtuvės ir vietinio maisto svarbą, kuri priverčia turistą grįžti į objektą antrą ir trečią kartą, siūlė naudotis šia galimybe pritraukiant daugiau vietinių turistų. Linas Žabaliūnas, LKTA prezidentas, kalbėjo apie šalies tradicijų ir kultūros pažinimą per gastronomines patirtis bei kvietė dalyvius nebijoti ekspermentuoti su vietiniais produktais, labiau bendradarbiauti su aplinkiniais ūkininkais ir smulkiais gamintojais. Diskusijoje patirtimi pasidalino ir Vytautė Račkauskaitė, kaimo turizmo sodybos ir svetainės „Agluona“ atstovė.
Smagios diskusijos buvo tik įžanga į mūsų tolesnę gastronominę kelionę - praktinį seminarą „Tinkamas valgiaraštis – įvaizdžio dalis. Vietinių produktų panaudojimas ir receptų pritaikymas“. Seminaras vyko „Čiop čiop gastro studijoje“. Virtuvės šefas dalyviams pristatė naują požiūrį į sezoninę virtuvę ir pasiūlė netikėtus produktų derinius. Renginio metu dalyviai patys stojo prie darbastalio ir gamino tris patiekalus – užkandį, karštą patiekalą bei desertą. Patiekalų gamyboje stengėmės naudoti kuo daugiau lietuviškų produktų. Mūsų tikslas buvo parodyti, jog iš gana paprastų vietinių produktų galima pagaminti aukštos kokybės patiekalus, derinti netikėtus skonius ir lėkštėje pateikti kuo daugiau spalvų.
Šis praktinis seminaras buvo organizuojamas įgyvendinant projekto Vietinio maisto tiekimo B2B verslo modelio vystymas Baltijos jūros regione veiklas. Tokio tipo renginiais yra skatinamas bendradarbiavimas su vietiniais ūkiais ir gamintojais bei populiarinama vietinio maisto kultūra. Šie du tikslai veda prie pagrindinio projekto rezultato - skatinti ir palaikyti B2B (pardavimai verslas verslui) modelio taikymą vietinio maisto srityje Baltijos jūros regione.
Kaimo turizmo sodybose dažniausiai lankosi vietiniai keliautojai, tik mažas procentas turistų sudaro užsieniečiai. Vietinio maisto vartojimo kultūra atsiranda iš žinojimo, kas yra vietinis produktas, kodėl jis naudingas ir galimybės rinktis kuo daugiau vietinių produktų bei patiekalų. Kaimo turizmo sodybos yra puiki terpė auginti vietinį maistą atpažįstančius vartotojus. Bus poreikis, atsiras ir didesnė pasiūla. Keliautojai ragaudami vietinį maistą sužino kulinarines tradicijas, papročius, pagilina žinias ir praturtina savo patirtį. Lietuvos gastronominis potencialas yra didžiulis, belieka tik kiekvienam maisto gamintojui atrasti tinkamus receptus, atsižvelgiant į ingredientų lokalumą ir sezoniškumą. Genialumas slypi paprastume!