Įgyvendindama projekto Baltic sea food veiklas, Lietuvos kaimo turizmo asociacija parengė vadovo vertimą, kuris yra skirtas vietinio maisto pardavimus vykdančioms tarpinėms įmonėms.
Vietinio maisto pardavimo tinklai – tai įmonės – tarpininkai, kurie perka iš ūkininkų ir kitų smulkių vietinių produktų gamintojų, bei parduoda galutiniams vartotojams, dažniausiai Horeca sektoriui (viešbučiams, kavinėms, restoranams ir kitoms maitinimo paslaugas teikiančioms įmonėms) arba mažoms, išskirtinių produktų parduotuvėlėms. Tokie tarpininkai užsiima produktų rinkodara, pasirūpina logistikos, o reikalui esant ir sandėliavimo paslaugomis. Ūkininkai dažnai neturi vadybinių bei rinkodarinių gebėjimų, negali užtikrinti pakankamų kiekių stambesniam užsakovui ar pritrūksta laiko pristatyti visiems klientams užsakymus, o ir pristatymas turi savus kaštus. Bendradarbiaujant su tokiu tarpininku, šias problemas galima išspręsti ir visą savo energiją skirti tam, ką sugebate geriausiai – auginti vietinius produktus ir rūpintis jų kokybiniais rodikliais. Vietinių maisto produktų tiekimo tinklai suteikia verslo plėtros galimybes bei skatina tobulėti ir greičiau reaguoti į rinkos pokyčius.
Leidinyje pristatomas vietinio maisto pardavimo tinklo B2B verslo modelis. Pagrindinis tikslas – sukurti naujus „verslas – verslui“ (B2B) pardavimo kanalus, kurie leis padidinti produktų vertę dėl trumpesnės tiekimo grandinės. Verslo modelis B2B arba verslas-verslui, ekonominiu požiūriu yra konkurencingesnis, tačiau vietinio maisto sektoriuje mūsų šalyje dar nėra labai išplėtotas.
Kiekvienas tinklas ar kiekviena verslo įmonė yra skirtinga ir turi skirtingus poreikius, rinkos segmentus, taip pat skiriasi jų pirkėjų poreikiai. Vykdant veiklą priemiestyje ir kaimo vietovėje atsiranda skirtingi iššūkiai, įmonės susiduria su nevienodomis ekonominėmis sąlygomis. Vietinio maisto pardavimo ir tiekimo tinklams yra siūlomas B2B verslo modelis, kuris sudarytas remiantis verslo modelio šablonu (The Business model canvas). Tai yra vaizdinė priemonė, schematiškai vaizduojanti 9 pagrindinius verslo elementus, kuriuos galima modeliuoti, pasirenkant reikiamus sprendimus, įvertinus tinklo poreikius, planuojamą lygį ar sudėtingumą. Šis vadovas taip pat sudarytas remiantis verslo elementų struktūra: 2-5 skyriuose kalbama apie vartotojus ir kaip juos pasiekti, 6-9 skyriuose - kaip organizuoti tinklo veiklą, 10 skyriuje analizuojamos sąnaudos ir jų sąsaja su pajamomis, skiriant didelį dėmesį tvariam augimui. Verslo plėtros pagrindas yra suprasti ir patenkinti klientų poreikius, kontroliuojant savo pajamas ir išlaidas.
Esant galimybėms, leidinys bus pristatytas ir platinamas artimiausiuose mūsų renginiuose.